در گوشهای از جنوب سرزمین پاک ایران، آنجا که خورشید با سخاوت کامل، مردمانش را نوازش میکند، شهری به آدمیان خوشامد میگوید که دریادلی را از خلیج همیشه فارس به میراث برده است. بوشهر، این نام همیشه مهربان، تشنه علم و ادب و دانش بود؛ دانشی که بسازد این دنیا را. روزی رسید که دستها، قلبها و اندیشهها به یاری آمدند و مکتبی ساخته شد که قطرههای دانش را برای پویندگان راهش گرد آورد و چنین شد که دانشگاه خلیج فارس به دنیا آمد. پس از آنکه اندکی راه رفتن آغاز کرد، سهمی از آن نیز به علم شیرین مدیریت رسید و امروز گروه مدیریت بازرگانی با تجربهای بیش از دو دهه، هدف جوانان این سرزمین برای یادگیری دانش بازرگانی است.
دیربازی است که رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاههای کشور آموزش داده میشود. هدف از تشکیل رشته مدیریت بازرگانی، آموزش نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز سازمانها، ادارهها، مؤسسهها و شرکتهای دولتی و خصوصی در زمینه بازرگانی میباشد. این رشته در فضای کسب و کار کشور در سالهای اخیر مورد توجه جدی جوانانی قرار گرفته است که در تلاش هستند تا راه موفقیت در بازار کسب و کار را طی کنند. وجود فضاهای کارآفرینانه در کشور و نیز نقش و اهمیت بازرگانی در مقیاس ملی و منطقهای برای کشور ایران، چشم انداز روشنی از تحصیل در این رشته را فراروی جوانان قرار داده است.
خوشحالیم که در دانشگاه خلیج فارس با ما همراه هستید. گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه خلیج فارس مقدم شما را به این رشته گرامی میدارد. ارج مینهیم بودنتان را در این گروه و حضورتان را در دانشگاه خلیج فارس. دانشگاه خلیج فارس برای نخستین بار در سال 1375 پذیرای دانشجویان در رشته مدیریت بازرگانی شد. گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه خلیج فارس در بیش از دو دهه فعالیت خود، توانسته است نقش مهمی در ترویج دانش مدیریت در جنوب کشور ایران داشته باشد. در طول این مدت، تعداد 900 دانشجو در مقطع کارشناسی و 100 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد از این گروه دانشآموخته شدهاند و در حال حاضر نیز پذیرای 96 دانشجوی کارشناسی ارشد و 165 دانشجوی کارشناسی میباشد. از جمله برنامههای این گروه، تکمیل چرخه آموزش مدیریت بازرگانی از مقطع کارشناسی تا دکتری و توسعه گرایش های مرتبط با حوزه کارآفرینی است. در حال حاضر گروه مدیریت بازرگانی؛ در رشته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی(1375) و در سه گرایش مدیریت بازاریابی(1388)، مدیریت استراتژیک(1396) و مدیریت کارآفرینی(1399) در مقطع کارشناسی ارشد پذیرای دانشجو می باشد و به زودی دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی نیز راه اندازی خواهد کرد.